Verhalen

Webapp op maat voor Seido Systems

Seido Systems vertrouwt al sinds jaar en dag op onze expertise. Na een eerste versie die twaalf (!) jaar meeging, bouwden we voor hen een nieuwe CRM, Invoicing & Customer support tool.

100
Elevens presentation seido

Eén centrale tool om snel en efficiënt te werken

Seido Systems maakt en verdeelt 3D-printers en toebehoren in de Benelux en Frankrijk. Zij hadden nood aan een tool die de volledige workflow en customer journey voor hun medewerkers overzichtelijk én up-to-date maakt, van sales tot support. We ontwikkelden een webapp op maat die én mooi oogt én gebruiksvriendelijk is én een serieuze tijdswinst oplevert.

Functionele en technische analyse, de klant écht begrijpen

Zowel de sector waarin Seido Systems actief is als hun eigen manier van werken vragen een heel specifieke aanpak. Geen standaardopdracht waar je met off-the-shelf software een antwoord op biedt, maar een grondige analyse van wie de klant is, hoe hun salesmensen en onderhoudstechniekers werken, wat hun noden zijn op het terrein… Die informatie hebben we vertaald in een gebruiksvriendelijke app.

Meer over functionele analyse

Seido 2

Backend en Cloud development, snelheid en efficiëntie

Op basis van die analyse ontwikkelden onze developers een app op maat, die perfect doet wat de medewerkers van Seido Systems nodig hebben, ongeacht waar ze zich bevinden:

  • Sales: een overzichtelijk Kanban board brengt de dagdagelijkse salesactiviteiten in kaart. Alle informatie wordt bovendien gelinkt aan de reële situatie bij de klant. Dat betekent dat de verkopers de volledige geschiedenis van een klant zien: welke printers heeft de klant, hoeveel onderhoud en hoeveel accessoires neemt hij af… De verkoper krijgt het in één oogopslag te zien.
  • Onderhoudstechniekers: de onderhoudstechniekers loggen in op de app en zien meteen welk support contract de klant heeft. Geen twijfel over prijzen dus. Na een interventie of onderhoud ondertekent de klant rechtstreeks in de tool en bevestigt hij zo het uitgevoerde werk. Via één druk op de knop worden op het einde van de maand alle support interventies in een fractie van een seconde klaargezet in facturen.

Meer over backend en cloud development

Elevens screens seido

Frontend development, het oog wil ook wat

Een app op maat die goed in elkaar zit en doet wat hij moet doen, is prima. Een webapp die dat alles verenigt én combineert met een mooie en intuïtieve interface is nog beter. Dankzij de overzichtelijke tool kunnen de Seido medewerkers voor en achter de schermen veel efficiënter werken en heel wat tijd winnen. Kortom, ons motto “moeilijke dingen makkelijk maken” in de praktijk gebracht!

Meer over frontend development

De volledige customer journey in één overzichtelijke app

Terwijl Seido vroeger met een wirwar aan verschillende tools werkte, kunnen ze nu rekenen op één overzichtelijke webapp op maat die de volledige cyclus van de klant helder en stijlvol in kaart brengt: van de prospectfase tot en met de planning van de nazorg.

Elevens screens seido 2

Stroomlijn ook jouw workflow met een webapp op maat

Tijd om komaf te maken met de veelheid aan tools en platformen waardoor je medewerkers door de bomen het bos niet meer zien?

Elevens bouwt voor jou een webapp die functionaliteit combineert met efficiëntie en esthetiek.

Contacteer ons