Verhalen

Online én offline bestellingen plaatsen voor Xenex

Gedaan met papieren bestelbonnen invoeren na een lange dag op de baan. Met een webapp op maat kunnen de salesmedewerkers van Xenex hun bestellingen in realtime doorgeven in het ERP-systeem.

100
Elevens webapp xenex

Geen dubbel werk en minder fouten voor de sales

Als groothandel in “electrical supplies” beschikt Xenex over een zeer uitgebreide productcatalogus. Tot voor kort noteerden hun salesmedewerkers de bestellingen op de eigen laptop of via papieren bestelbonnen. Na een lange dag op de baan moest het invoeren van diezelfde bestellingen in het ERP-systeem nog beginnen. Dubbel werk, inefficiënt én een groter risico op fouten. Dat moest anders.

Functionele en technische analyse, luisteren en bijsturen

De oorspronkelijke vraag van onze klant was om een app te ontwikkelen. Na analyse van hun vraag en de noden van hun salesmedewerkers, hebben we hen kunnen overtuigen de opdracht te herdefiniëren en voor een webapp te kiezen.

De voordelen?

  • een webapp is makkelijker in onderhoud
  • we programmeren in open source waardoor de app niet vasthangt aan één fabrikant
  • de webapp werkt zowel op Android tablets als op iPhone en iPad

Meer over functionele analyse

Een app ontwikkelen die overal werkt

Door voor een webapp te kiezen, bieden we Xenex een tool die overal werkt, zelfs offline. Geen overbodige luxe aangezien de wifi- of 4G-ontvangst in de magazijnen van de klant niet altijd optimaal is. Dankzij de combinatie van een sterke backend technologie en een gebruiksvriendelijke frontend interface, kunnen de verkopers van Xenex de bestellingen in een handomdraai ingeven: manueel of door een barcode te scannen. Snel, efficiënt en met een minimaal risico op fouten.

Elevens screens xenex

Customintegratie, directe synchronisatie met ERP-pakket

Het bestaande ERP-pakket van Xenex werd behouden. De gegevens die via de webapp ingevoerd worden, worden volautomatisch gesynchroniseerd met dat pakket. Een drievoudige winst voor Xenex:

  • Geen tijdrovende invoer meer van bestellingen in het ERP-pakket = ettelijke uren tijdswinst per week.
  • Meetbaar minder fouten door:
    • Makkelijke ingave (barcode scanning)
    • Bestellingen moeten niet meer manueel ingevoerd worden
  • Het volledige productgamma staat op de iPad, ook offline. Altijd up-to-date en geen afgedrukte catalogus meer nodig.

Meer over custom integraties

Administratieve vereenvoudiging in de praktijk voor Xenex

Overbodige tussenstappen schrappen, foutieve invoeren vermijden en volautomatisch synchroniseren met het bestaande ERP-pakket. Xenex vroeg een app en kreeg een webapp op maat in de Laravel & React opensourcetechnologie. Voortaan hebben hun salesmedewerkers altijd en overal de volledige productcatalogus bij de hand en kunnen ze bestellingen in een handomdraai doorgeven, zonder dubbel werk

Elevens screens xenex 2

Schrap tijdrovende stappen uit je workflow met een webapp op maat

Zeg het papieren tijdperk vaarwel en geef je bestellingen en/of offertes door via een webapp op maat. Snel, efficiënt en volautomatisch gesynchroniseerd met jouw ERP-pakket.

Contacteer ons